2008-08-23
 15:08:49

En alldeles egen blogg

Hallå hallå!
Känns väldans fånigt att ha en blogg men orkade inte med att fixa en resedagbok. Massa tjaffs man skulle fylla i om vilka intressen man har osv osv. Här blir det ju superenkelt för er att kika in om ni vill veta vad jag har för mig :)
Nu sitter Frida och skrattar åt mig med rosa tänder bara för att jag bloggar. (bara för att hon inte kommer på nåt namn..)

Vi håller ju på med vår härliga detoxkur. Idag var det råkostsallad till lunch. Mums! Not! Hittills har vi inte många favoriter, men ett par guldkorn har vi hittat! Igår var vi på en fest i en liten alpstuga nere vid aker brygge med massa oklara människor. Vi fick inte en lugn stund bara för att vi drack vatten. Sjukt irriterande. Fokusera på att dricka själva istället för att hetsa oss för tusan. Massa "säljkillar" som visste allt. Inte riktigt min typ av människor. Man skulle med andra ord varit full för att gilla läget.

Åsa den lilla gåsen har lurat i mig att spela bubble shooter vilket jag lurade i Frida. Så vi sitter som två freaks och spelar dagarna i ända! Lite oklart. Inte för att skryta men... över 230 000! Det ni!

Glömde nästa berätta det viktigaste av allt, vi har fått JOBB! Vi börjar på onsdag på DnB Nor som är Norges största bank. Ska jobba i kassan med att göra in- och utbetalningar, öppna konton, beställa kort osv. Största svårigheten lär vara att förstå vad gamlingar och lantisar säger. Men det löser sig alltid! Kommer iaf få ha vackra uniformer på oss så inga nya kläder behöver köpas in! Så nu är det enda vi behöver ett boende. Kan väl inte vara för mkt begärt?
Vi letar för fullt i Lilleström och Strömmen. Ligger 10 min från Oslo med tåg. Så det känns helt ok. Svindyrt att bo i Oslo, sjuka depositioner på 20-30 tusen. Illa. Ska kika på en lägenhet i kväll hos två dudes. Känns inte helt optimalt att dela på ett rum, men vi ska kika iaf. Håll tummarna för oss!

Nu ska jag spela lite till och sen ska vi bege oss till aker brygge och kolla på fästningen och ta lite tjusiga foton!

Kram!


Emelie

Ååå vad skoj att kunna följa era äventyr, ser jag fram emot ;) Lycka till med jobbet o boendet! Puss


ida

så trevligt. jag ska följa varenda liten rörelse!

hitta nånstans att bo nu så allt blir bra =)



PUBLICERAT: 2008-08-23, 21:29:01 | URL: http://idasdesign.blogspot.com/

KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: