2008-12-15
 11:03:01

Ipod-kris.

Fridas ipod-laddare funkar inte sa nu ar det panik for min del. Pa vart hostel var de hjalpsamma o hade tom en ipodsladd man kan koppla in till datorn. Men min funkade inte att ladda anda. Mkt markligt! Fridas funkade. Vilket nastan gor det hela annu tristare for mig. Om inte hennes heller hade funkat hade jag atminstonde haft nan att prata med under de ofantligt manga timmarna vi ska aka buss. Just my luck. Far roa mig sjalv med att stirra ut genom fonstret. Gaaaah! Tror inte ni forstar min frustration! Skulle nastan kunna borja grata bara for att. Nar man inte har nagra direkta problem om dagarna blir smasaker minst sagt forstorade..

Nej nu ska jag gora nat at mitt problem. Sen blir det grillad mat pa stranden :)

Sista kvallen pa ko chang nu. Aker till Bangkok imorgon. For bat och buss som tar 6.5h betalar vi 300baht, typ 75kr. Ratt billigt. Ar tom chartrat liksom. Skont att slippa med de dar toklangsamma lokalbussarna. Sen tar vi nattbuss fran Bangkok till Krabi. Skulle ta 12-13h. Efter det blir det 5h bat till Langkawi, Malaysia. En ratt kort fard mao ;)

Efter Langkawi blir det hang pa massa oar! Koh lanta tankte vi stanna pa. Sen ska vi forhoppningsvis hitta ratt pa Linda som ska till Railey beach i Krabi. Och mota upp pappsen i phuket. Sen kommer Niclas och efter det bar det av mot Koh Samui och Koh Phangan for fullmoon! Hoppas pa att traffa lite folk da sa jag slipper kanna mig som tredje hjulet. Ska nog ga bra! Finns ju folk overallt! Har ar det dock bara par och barnfamiljer!

Pratade med en svensk kille igar som mest pratade om att roka o blablabla. Han tyckte vi skulle aka till andra stallen an vi tankt. Tror dock att vi ar ute efter olika sorters resor!

Nu ska jag leta upp nat Kodakstalle som hotellet trodde kunde hjalpa mig med min ipod. Hur vet jag inte med det visar sig val!

Wish me luck! Puss


Emelie

Åååå vad avundsjuk jag är! Låter så härligt med sol, bad o värme på massa olika öar ;)



Koh Lanta är superfint, jag var där med familjen tidigare. Då var det även ganska lugnt o inte så turistigt, men det var ju några år sen... Och samma sak Railey Beach i Krabi, jättefint där också men lite mer civiliserat!



Ha det underbart, hoppas det löser sig med ipoden ;) Men tänk på mig som har två tentor i veckan, skulle göra vad som helst för att bara sitta o titta ut genom fönstret från en buss...



Puss!


Linda

gumman, hoppas det löste sig med ipoden.. inte kul annars.. :) själv har jag just kommit tillbaka från skolan där jag var och skrev matte tenta med tok hög feber, men tydligen så fick jag VG på den.. inte illa.. så nu blir det häng i soffan och försöka bli frisk.. ha det så mysigt där borta. puss


Anonym

Jag följer med spänningen uppföljningen av resan! Mitt mail är bättre än kommentaren denna gången.

Men jag håller med Emelie, tänk om man kunde fått sitta i thai på en buss å stirra iställe för pluuuuuugg!!!

Ciao bacon!



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: