2008-12-17
 12:12:47

Langkawi, Malaysia

Hej!
Nu sitter jag i ett varmt Malaysia. Fick en varmechock nar jag kom hit!
For att ta oss hit har vi haft en laaang resa. Borjade klockan tio igar morse fran koh chang med bat. Sen buss till Bangkok, var framme typ sex. I varsta rusningstrafiken prutade jag till oss en taxi till rimligt pris. Tog lang tid att komma nan vart men till slut var vi pa bussterminalen. Fick biljetter till sista bussen och pustade ut.

Bestamde oss for att det var dags att ata nat mer an frukten vi at till frukost. Matgudarna tyckte att jag atit tillrackligt nar de gav mig fel mat. Inte den sotsura kyckling med gronsaker o ris. Nej nej. Jag skulle tydligen ata brunt ris med massa agg och skaldjur, Mumma. Eller? Luktade kattmat och var oatligt! Fy vad snuskigt! Klockan ar nu sju, ett dyg efter, och jag har inte atit mer an ett tredjedels pringelsror och ett ror menthos. Smart matintag.
Ska ata sa fort frida ar klar med resedagboken. Sa tacka henne for att jag skriver.

Pa nattbussen till krabi blev man val behandlad. Fick massa olika drickor alldeles gratis :)
Man kunde falla ner satet langt sa det gick bra att sova! Fran Krabi var resan lite krangligare. Tidsramerna de ger en ar alltid fel. Alla thailandare verkar vara storre tidsoptimister an vad jag ar van vid. Aven fast de flesta av mina vanner lider av samma sorts optimism.
Men nu ar vi har! Traffade tva killar, en svensk och en belg, som vi slog folje med. Ska snart mota upp dom for en drink eller tva och ska kanske hyra bil med dom om nagon dag. Aka runt och utforska on for ynka 160 kr per bil och dag. Ska finnas en strand med svart sand har. Kan bli kul att se!

Blir for ovrigt glad av alla kommentarer. Kul att lasa :)

Puss pa er gott folk!


ida

hej hallå bloggboken!

Typiskt att du skulle få sån snuskmat. Emmieotur!

Kul att ni träffar lite folk. Så ni inte blir tokiga på varann =)

Jag träffar för många jag, är i skolan dygnet runt å nästan spyr på folket här.

Nu ska jag skicka en superfin bild till dej.

Puss från en av tidsoptimisterna!


Bullens brevfilm

Emmie är tillsammans med en tidsoptimist men det är tydligen hyfsat okej ändå.... :)



Och kom ihåg att det är inte han i meningen som har skrivit inlägget! (Eller hur var det nu...?)


Linda

den där maten lät inte så god hörrö du, om den lukta kattmat.. uscha.. jag hoppas du fick i dig en massa god mat sen så du inte levde på kakor och godis!! för det är inte bra.



hoppas du har det bra och njuter av värmen.



massa pussar!! saknar dig söt


mamma

Hej min älskling. Det verkar alltid som du träffar massa konstiga människor. Håll dig till frida. Massor med pussar och kramar. Vi saknar dig jätte mycket. puss puss



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: