2008-12-20
 10:59:32

Ljuvliga koh lipe

Halla dar!
Nu sitter jag i skrivande stund och torkar svett fran ansiktet. Varfor har man flakten avstangd? Dumma thailandare.
Nu har vi flyttat till bungalow nummer tva pa denna underbara o. Forsta var ganska sa primitiv. Liten och smaskabbig. Den nya ar lika primitiv, men frasch. Jag hade inga problem med att bo i den gamla, men nu ar det bytt i alla fall.
Duschade under oppen himmel idag. Behovs tydligen inget tak i badrummet. Behovs heller ingen el storsta delen av dygnet. Harligt!

Kanns valdigt bra att ha lamnat langkawi bakom oss nu. Den har on ar fantastisk och lugn!
Har hangt mestadels pa den mindre populara stranden, sunshine beach eller nat sant. Sitter massa tsunami-varningsskyltar overallt sa gissar att den har on drabbades ratt hart. Valdigt manga nybydga bungalows tyder pa det..
Kanns lite skumt!

En annan bra grej med Thailand ar att inte mannen beter sig pa samma vis som i Malaysia. I malaysia ropade alla efter oss och var allmant jobbiga. Nagra var speciellt ackliga. Gick till en bank i skuggan vid stranden for att smorja in mig. Da borjar en kille saga  'hello' flera ggr varpa jag vander mig mot honom for att trevligt svara. Istallet blir jag forbannad nar jag ser att han fotar mig med nan javla kamera. Hans ackliga polare kommer dit och haller pa o hetsar 'come on sexy'. Arg som ett bi flydde jag faltet. Ackliga javlar! Typ direkt efter det bokades avresan darifran. Skito.

Jag har vart extrem dalig pa att shoppa till skillnad fran min medresenar. Vet inte vad som hant! Satsar pa nasta o. Finns liksom inget vettigt har.

Hoppas alla dar hemma har det kanon. Saknar er!
Puss


ida

hej pepparkakan!

Det e bra att du aktar dej för läskiga malaysianer! Å är väl lika bra att inte shoppa än, det e lång tid kvar. Bara jobbigt att bära runt ju =)

Jag önskar mej ett till fadderbarn, helst en tjej på ca 3 år. Hon ska få bo i min walk-in closet... Bara så du vet, jag fyller ju faktiskt år snart:P

Tror hon kan få d bra på gotland. Hälsa hennes föräldrar att allt blir bra åså önskar jag dej en bra fjärde advent!

kram pårej!



PUBLICERAT: 2008-12-20, 11:42:28 | URL: http://idasdesign.blogspot.com/
linda

hej hoppas. lät lite halv äckligt med killarna där. uscha.. jag tyckte också det var dåligt utbud av shopping när vi var där.. men jag lovar att du hittar säkert nått fint till slut ändå. annars kan du ju få köpa med dig hem alla the hills säsonger till lilla mig.. ;) kan du inte slänga upp nån bild lite då och då skulle vara kul och se!! puss o kram från en hostande Lindis :(


mamma

Hej älskling. Ge dem en långspark ifall dem blir för närgågna. Puss puss Snart är det julafton din lilla svikare, Saknar dig



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: