2008-12-14
 11:31:16

Thailand - Ko Chang

Halla halla!
The blogg is back. Nu som reseblogg.
Just nu sitter jag med svidande nos pa ett internetcafe pa ko chang. En harlig o med massvis av malaria.
Frida laste idag i reseboken att man ska gora allt man kan for att undvika myggbett for att det ar en valdigt malariatat o. Kul att vi inte vetat om det de andra tva dagarna som kantats av kliande myggbett. Sa det ar val bara att halla tummarna att vi fatt bjuda pa oss sjalva till godhjartade myggor. Inget hander mig, eller hur var det nu?

En liten summering av resan hittils:

Efter att ha sovit i cirka en timme pa ett hotell i Pattaya bestamde vi oss for att leta reda pa ett nytt, lugnare och billigare, hostel. Vi bodde namligen pa ett hotell mitt i pattayas underbara nattliv. Som bestod av vasterlandska man och horor. Mest horor. Det forsta som hande nar vi rullade inte med taxin pa var gata var att en fet, rosa britt tryckte upp en thailandska mot motorhuven pa taxin och borjade torrjucka. Kanske var ett tecken pa att vanda, men det var vi alldeles for trotta for att gora.

Efter en timmes promenad i Pattaya insag vi att Fridas resebok fran 03 inte ar helt uppdaterad. Vi var ratt less och hungriga och lamnade Pattaya utan nan vidare detaljerad plan pa hur vi skulle ta oss till Ko Chang. Enligt resestallena kunde man bara aka med hotellets buss som gick en gang om dagen. Hell no tankte vi o stoppade en taxi o sa att vi ville till en buss som skulle till ko chang. Innan vi hann blinka satt vi pa en trasig buss pa vag nanstans. Mitt sate satt inte fast sa man fick sitta och balansera. Givetvis hade vi inte hunnit kopa med oss nan mat. Men hallt i oss massa vatten vilket gjorde sig pamint ratt omgaende. Behovde bara vanta 7 h och 2 bussbyten och en batfard innan toa fanns.

Pa baten kom en kille fram o sa att han kunde fixa billigt boende. Vi var naiva nog att tacka ja. 500 baht var ju billigt, och skjuts till hotellet lat ju bra. Bungalowen bestod av en halmsang hard som sten och en dusch som skickade ut larver ist for duschstralar. Tack Gud sa vi och lamnade stallet efter annu en natt utan somn. Vi fick skjuts i en karra som satt pa en moppe till en taxi. Stabilt, nej.

Vi hittade boende for 50 kr var per natt i en stuga utan larver men med en stor bild pa kungen. Var mkt battre sa dar har vi bott tva natter nu. Dessvarre har vi en granne from hell. Vi hatar honom mer an vad vi nansin har hatat en okand rastafari snubbe. Han ar vaken jamt. Knarkar tror vi. Hur kan man annars jamt vara vaken? Det enda han gor ar att dricka ol pa altanen och ata ris med sin thailandska. Usch! Han pratar o raggar pa horor om natterna. Det enda som skiljer oss ar ett myggnat. Blev galen har om natten och hyschade hogre an nagonsin. Da vart han tyst. 1-0 till Emmie :)

Idag pa stranden fotade en konstig thailandare oss. Markligt.

Nej nu har ni nog fatt nog av min reseberattelse. Later som vi inte har det bra men vi har det toppen.
Ater middag med ol for 30 kr. Billigt som tusan. Har fatt massage och pedikyr och har inhandlat en fin prickig bikini.

Puss o kram julgran (finns en san har pa stranden..)


idun

blödig som jag blir när jag är bakis så sitter jag nu å ryser av idolfinalen på tv å får tårar i ögonen av att läsa din blogg. Inte för att jag saknar dej, fast d gör jag ju, utan för att jag blir rörd till tårar när jag tänker på hur skoj du måste ha det =) Känner känslan när man hopplöst tittar på d snuskiga rummet å tänker "aja... d löser sej" =)

Stööööörsta kramen!!


linda

hej gumman.. hoppas du har det kanon om man bortser från allt det äckliga.. jag ligger hemma med feber och dunderförskylning så ska hoppa i sängen nu så jag är pigg för mina härliga 2 tentor imorn.. ser verkligen fram emot dom ;) sola för mig med och ta hand om dig.. PUSS



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: