2008-09-14
 18:07:24

Oklarheter.

Kan førstå att det finnas vissa oklarheter med de två føregående inlæggen. En språkbarriær som ær svår att øvervinna. Det førsta "norska" inlægget førstår inte ens norrmænnen. Så om ni undrar øver något ær det bara till att spør mig. Før det ær tydligen ett språk jag sjælv uppfunnet. Kænde verkligen att jag fick till det dær med norskan, men tydligen inte.
Well, man kan ju inte vara bæst på allt. Fast jag ær nog det ændå.

Igår var vi mest på massa olika førspel (førfest, inget værre æn så). Først satt vi hemma i en mørklagd stue (vardagsrum) hos Jørn med honom o Henning. Supertrevligt! Skrattade mer æn på længe. Det var mest språk vi skrattade åt. Kempegrejt ær tydligen ingen bra kombination. Inte drikgøy, dritløp osv heller. Ælskar att prata norska! Eller snakke norsk som vi sæger hær borta ;)
Efter det drog vi till Majortuen på førfest med Erik o massa andra svenskar. Det var jættetrevligt! Sjukt snygg lægenhet. Efter det drog vi till Vika till en annan fest. Jesus vilken sunklængenhet! Hål i væggarna och fullt med massa pundarfolk! Værsta partydødaren! Så efter det drog jag och Frida hem. Fick slæppa in Jørn med brud och Henning nån timme senare. Fick høra några bittra repliker om att jag inte var den partybrud dom trodde eftersom jag hoppade efterfesten.

Idag var vi på ett cafè/bar vid aker brygge och åt brunch. Jag åt en gudomligt god bruschetta med massa ruccola, tomat, oliver och parma. Mums! 100 norska var priset. Inte helt billigt med 120 spænn før en macka. Men så ær det i det hær landet.

Snart ska jag fortsætta med matlagningen. Ska bjuda de som bor hær på kycklingtortillas som tack før att vi får bo hær.  Blir nog mumsigt.

Imorn blir det som vanligt en tidig morgon, ska promenera till busstationen (tar væl cirkus 40 min). Kænner mig belfet och det kænns inte som en helt bra kænsla infør hemkomsten. Vill ju vara fin før mina fina.
Længtar som en tok efter mina babes. Kommer bli sjukt kul på lørdag! Vart vi ska ha førspel vet jag ej. Nån som kænner att den vill bjuda ut sitt hem? Længtar efter en helvkvæll med alla mina favorit flickor! Puss på er!

Ja, nu ska jag och min ømma kind sløsurfa lite. Får låna Jørns dator. Skønt att kunna sløsurfa lite igen. Thanks spanks Jørniboy.

Puss o kram julegran!


ida



PUBLICERAT: 2008-09-14, 21:23:39 | URL: http://idasdesign.blogspot.com
ida

kanske ebra att skriva nåt i kommentaren också.. så jag gör d nu =)



jag tycker din norske var kempegrejt! varför kan man inte säga så?



ses om mindre än en vecka! tjuhoooo! lovely!



PUBLICERAT: 2008-09-14, 21:25:13 | URL: http://idasdesign.blogspot.com
linda

jag kan vara bra på att skriva ibland.. men nu några dagar så har jag vart dålig. så jag ber om ursäkt.. snart kommer du fina flicka hem.. fasiken va sköj det ska bli.. ses snar!!! puss på dig



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: