2008-09-16
 21:15:57

På ett skumt internetcafe i ett skumt Oslo

Nu har vi førflyttat oss till ett hostel i Oslo. Anker hostel heter det. Anker hostel ær ett lurigt stælle. Ligger centralt +. Har en fræsch lobby så man får upp nån slags førhoppning trots att det ær det billigaste stællet i stan. Nær man sedan beger sig ut i ett grått trapphus møts man av en fuktskadad ramp och en nedklottrad hiss. Hmm.. Tankarn sætter igång och man børjar inse att det dær priset, 200 kr per natt kanske tyder på något not so nice. Sover i en våningssæng dær man kænner varenda planka. Næstan så att man får stickor i ryggen. Under huvudet har jag ett patetiskt førsøk till en kudde. Nån slags klumpig tygbit. Skønt. Nu bor det en gæng kineser hos oss. Minns från Australien att vi inte gillade att dela rum med asiater. Minns inte varfør. Lær ju mærka det. Ena tjejen hade mest massa nudlar i sin resvæska. Mindre klæder æn vad jag tænker ta med mig øver helgen. Hur hon har prioriterat vet jag inte. Men hon gillar randigt.

En annan sak med Anker ær personalen. Den ær liksom obefintlig. Jobbar en i taget, så att lyckas læmna tillbaka køksattiraljerna som man bara får låna en kort tid ær næst intill omøjligt. Att vara trevlig ær tydligen inte heller nåt de får betalt før. Inte att ge ut nycklar heller. Nær jag bad om varsin nyckel till oss fick jag høra "nej ni får nog samsas" av en rødhårig finnig svenska med en obehaglig nasal røst. "nej du" sa jag och insisterade att hon skulle fixa en nyckel till. Efter viss diskussion gick vi, en nyckel rikare ivæg. Hon blængde surt. Bryr mig inte riktigt om att hon tyckte att jag var en bitch, hon var ju knæpp i huvudet.

Nu ær det bara tre dagar kvar till nånting har hænt dær hemma så jag pløtlsigt måste åka hem. Det ær den versionen min chef ska få høra. Han ær skum, så det ær bæst att ljuga. Kommer att bli en timme sen till jobbet på måndag næmligen, så en familjeangelægenhet måste gøra susen. Fick iallafall ledigt før tentan, skønt!

Nu ska jag kryssa førbi alla becksvarta mæn i mørka klæder som huserar i de hær områdena. Wish me luck!
Ses snart. Puss


ida

hej hallå! känner att jag måste hålla kommentatorsfältet uppdaterat lika flitigt som du uppdaterar bloggen =)

Jag kan berätta varför du inte gillar att bo med asiater, det är för att dom piper när dom sover. Och dom sover MYCKET, då menar jag inte mycket som i 8 timmar per natt utan mycket som i att dom helst sover när man kommer hem från jobbet, samt sover när man går till jobbet. Betyder, lite vaken tid att uppleva världen, vilket är helt ok för asiater för dom är så platta i fejjan.

thats why!

Tur att det händer en familjeanlägenhet för mej också nu till helgen, ibland kan Gud planera fint. Hoppas du kom hem ordentligt!

Pussåkram tjockt med amalgam



PUBLICERAT: 2008-09-16, 23:08:47 | URL: http://idasdesign.blogspot.com

KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: