2008-09-01
 20:46:31

Smärre panik.

Min dator valde att inte starta idag när jag kom hem från jobbet. Eller datorn startade, men inte skärmen. PANIK!
Efter ungefär 17 försök, låt datorn stå på ett tag, vila lite osv så funkade det! Lycka!





Idag på jobbet var det mycket skoj! Hade lite fjärilar i magen när jag åkte dit, kändes mycket mer på riktigt när man skulle pendla själv och jobba på ett eget ställe. Men oj så kul det var! Hon som jag stod med trodde jag hade jobbat längre för hon tyckte jag var så duktig. Kul :) Fick värsta egoboosten i slutet på dagen och kände att jag var så jäkla grym på att förstå norska. Har förstått allt och inte misstförstått nåt på hela dagen. Så medan jag knallade ner till omklädningsrummet berömde klappade jag mig själv lite fint på axeln. Så börjar en kollega prata med mig och jag fattar nada. Så mycket för mina excellenta norskkunskaper. Med en käftsmäll var jag tillbaka med bägge fötterna på jorden igen. Så var det med den saken.

Jag lyckades med att gå en väldigt mystisk väg hem från jobbet också. Gick förbi massa små coola affärer. Men tror knappast att jag skulle hitta tillbaka igen. Trist!

Här om dagen upptäckte vi en sjuk sak med där här landet. Utanför St Hanshaugens sentrum (ett inomhus, mkt litet, köpcentrum) finns det burar man kan låsa in sina hundar i. Finns endast små lufthål formade som en avbild av en hund på. Så med andra ord kan hundstackaren inte ens se ut! Typ sån där box man lämnar väskor i, fast för jycken. Sjukt. Ska försöka komma ihåg att fota och lägga ut nån dag.

Nu ska jag gå och hacka lite grönsaker så jag har nån lunch tills imorn. Jag är ju en knäpp svensk som äter, hör och häpna, mat till lunch! Imorgon ska jag och Frida gå upp klockan fem. Härligt. Becksvart kommer det vara. Men är riktigt skönt att komma igång innan man ska stå framför en dator i sju timmar. Paus hinns inte med på det där stället.

Pussigull


Linda

jag börja undra varför du inte var på msn gums. men nu förstår jag! ha en toppen dag på jobbet imorn. jag ska klippa mig imorn tror jag om det finns nån tid! sov så gott



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: