2009-01-05
 10:16:19

Koh Samui

Hello there! Nu har vi efter en lang lang lang resa tagit oss till Koh Samui. Jag och Frida var ju tvugna att kora ett visa run till Burma for att fa stanna i Thailand tva veckor till. Bussen skulle ta 5h, men saklart tog det langre tid och vi fick stressa som djur for att hinna fa alla stamplar innan kontoren stangde. Mellan Ranong (Thailand) och Burma akte vi en Long tail boat med tre barn som styrde. Lagom sakert, eller? Ackliga barn. Hoppas deras bat har sjunkit nu. De holl bara pa och lurade oss pa pengar och var fruktansvart otrevliga. Usch!  Men men, nu har vi dendar jakla stampeln i alla fall.

Efter stamplandet var klart hade givetvis bussarna slutat ga, men vi var forbannade pa den dar skitstaden med dess oerhort otrevliga invanare sa vi tog en taxi i 3 h till Surathani med en man som kallade mig for lady hela resan. Han var lustig. Vi bodde pa samma hotell som honom, och tio i sex morgonen efter stod han och bankade pa var dorr och skrek "lady wake up" Tror ni vi oppnade? Nej. Sen tog vi buss och en guppande bat till Koh Samui dar NIclas motte oss. Han ar lite bakvamare av sig sa han tog flyget.

Nu bor vi pa Lamai beach. Trevlig strand, men mycket vagor. Hoga, sa det ar lite smasvart att ta sig ner i vattnet ibland. Jag bor i en bungalow och Niclas och Frida som har blivit valdigt bekvama bor i ett hotellrum som kostar 4 ggr sa mkt som mitt. Ar visserligen ett rum for tre personer, men anda. Mitt ar ju for tva. Jaja, folk lagger pengar pa det dom vill. Skont att jag slipper i alla fall.

Ar fortfarande molnigt vilket ar jakligt trist. Men man blir val brun anda kan man hoppas. Marks inget dock. Bitter? Ja lite. Ar lite bitter over att flygen hit kostade sa mycket. Hade det inte kunnat funnits en endaste rimlig biljett till Idun? Sa hade jag sluppit vara ensam sa mkt. Ar imponerad av de som reser sjalva! Men antar att man traffar fler folk da. Har ar det konstigt nog inte sa mkt unga som jag trott. Inga backpackers typ. Trist! Hoppas pa battre lycka pa koh phangan!

Nu ska jag snart satta mig pa en bar och ta en ol. Ensam. Japp, premiar! Ska skriva lite vykort. Sa dt blir nog trevlans :)

Ses snart! Puss


Linda

älskade vän, JAG KOMMER!! inte ska du vara alldeles själv i en bungalow och i en bar!! ska bli så kul att du kommer hem snart!! saknar dig! PUSS


idun

ÅÅÅÅÅHHHH min lady!!! älskar att han kallade dej lady. det är fantastiskt roligt!

men jädra skitflyg asså. Aja, ingen idé att va bitter nu heller. Du verkar hålla humöret uppe alldeles utmärkt tycker jag! Coolt ta en öl själv å skriva vykort tycker jag! Måste ha varit superskönt i värmen. Här på min ö är det maaaassor av snö.

Å vet du vaaa? jag handlade på ica maxi idag... å där fanns fetaosten!!! den norska goda =) =)

Typ sån iaf. Apetina i tetra. Lovely!



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: