2010-02-12
 11:40:57

I'm back.

Nu så, det ni alla väntat på! Misstänker dock att det inte finns några ni. Men likväl sitter jag här ändå.
Inser att jag har börjat statusuppdatera på fejjan mer och mer, och så kan vi ju inte ha det.
Detaljrika statusuppdateringar av mina framgångar (eller icke-framgångar) i uppsatsskrivande kanske inte lockar allmänheten. Men av någon anledning (tou tell me) så gillar jag att skriva av mig lite.

Jag har utarbetat en fantastisk studieteknik här på förmiddagen. Jag läser ett stycke text, filar lite på den, ser ett avsnitt glamourama, går loss på ett stycke text, läser nåt blogginlägg, läser ett stycke text.. Och ja, så fortsätter det. Tills nu. Nu såg jag ett avsnitt, och startade upp bloggen igen. Kanske inte är så svårt att lista ut att jag nu kommit till den lite tyngre delen av min lilla uppsats. Den där delen då man faktiskt måste tänka. Filosofera till och med. Och jag kan dessvärre konstatera att jag inte har fallenhet för att analysera sociologiskt. Känns extremt flummigt. Roller och sociala identiteter försöker jag mig på att diskutera i min lilla text. Hade varit lättare om jag hade varit ute i god tid och kanske till och med fått med mig de böcker jag ville ha hem från le biblioteque. Men icke. Är man ute i sista sekund får man ta det som erbjuds.

Nej nu kanske jag skulle ta och ta mig igenom ett stycke till. Om inte för att stilla min pluggångest så för att jag faktiskt har en deadline. OCH så ska jag bli opponerad på. Ehh. Inte något jag ser fram emot.



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: