2010-02-25
 08:37:51

Mitt nya jobb som sportkommentator.

God morgon!

Nu har jag precis tryckt i mig lite frulle framför hockeyn här i soffan. Övade upp min förmåga som sportkommentator. Var riktigt grym om du frågar mig! Och så får jag väl erkänna, att trots min totaldiss till vintersporten här om dagen så var hockeyn ganska så spännande. MEN, bara om man kollare i en period. Mer pallar jag inte.

I natt drömde jag mardrömmar om att jag skulle komma försent till skolan idag. Punktligheten sitter djupt inom mig. Ska iväg och grupparbeta med två killar i min klass idag. Hoppas dom är två sköna grabbs. Den ena verkar lugn och avslappanad, och den andra som en typisk Stockholmskille. Vi ska analysera en text utifrån ett kritiskt diskursperspektiv. Kan nog bli en flummig förmiddag.

Den här kursen läser vi tillsammans med de som läser Socialpsykologi C och Sociologi C. Vilka muppar! Finns en duo i klassen som får mig att vilja kräkas. Hostar hellre upp hårbollar än att lyssna på dom. En extremt blond, lite lönnfet kille, verkar se det som sitt kall att försöka sätta läraren på plats. Sen att han försöker göra det genom att använda föråldrade uttryck och verkligen inte hålla sig till ämnet är väl mindre genomtänkt. Läraren är dock extremt bra på att parera hans försök. Ganska kul, men ack så störande. Sen har vi oss en liten fröken med en ljus och pipig stämma (typ som min kanske..) som förgyller våra lektioner med sina hetsiga utbrott. "Jag förstååååår inteeee. Geee exeempeeel". Gnällfia. Läs boken först och se om du fattar då.

Nu är det Katrin Zytomierska på Vakna med the voice. Spejsat. Sen blir det in i duschen och iväg till skolan! Wiho. Slänger upp en bild. Blogginlägg måste ha bilder! Bilder bilder bilder. Den har inget med saken att göra. Men det kan väl vara kul ändå?

Här var på julafton när min älskling fortfarande var frisk (till synes i alla fall). Han älskade att öppna paket. Titta så fin han var! <3



Tjing!


ida

snutten!!! han öppnar nog paket hela dagarna nu för tiiden tror jag



PUBLICERAT: 2010-03-02, 10:07:21 | URL: http://infotillenkunglig.blogg.se/

KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: