2010-02-21
 13:48:00

Söndag

Guud vilken toppendag vi hade igår. Vi började med att åka med ett tåg som var i tid och som inte tog hundra år. Vi fick oss en liten språngmarsch till tåget också. Herman och jag var inte riktigt i tid. Skyller på Herman. Alla vet väl att jag är en mycket punktlig person.. :)

Tillbaka till Evelinas dag som den så fint hette. Vi shoppade lite smått och gott. Lite fint till hemmet och lite kläder. Herman shoppade två fina rutiga skjortor, varav en inte tillät några vidare runkmuskler. Jag shoppade mig en kofta och en klänning. Bra skit. Sen åt vi lunch efter att ha förfrusit i snöstorm. En smarrig burgare på Jensens vart det. Teatern var jätterolig! Mycket bra val av mig ;) Så det var en kanondag i hufvudstaden.



Tågresan hem var också kul. Lite lång bara. Men tågkontrollanten var skön och gillade bärs. Marcus tyckte att det var kul att låta var och varannan person kontrollera hans biljett, så vi fick nästan oss en liten vän där ett tag. Tåget var såklart försenat, åkte väl sisådär en halvtimme efter utsatt tid. Sen så tog det ungefär en o en halv timme för tåget att komma fram till Uppis. Tur att vi hade öl i alla fall! En bastuhytt hade vi på tåget. Hett hett.



Kvällen fortsatte på Peppar Peppar. Jäklar vilken restaurang! Trots höga förväntningar var vi nöjdare än någonsin. Klockren mat! Så otroligt gott. Gå dit pronto! Efter det spelade vi spel och drack vin hos pensionat Blomquist Johansson. Värdparet vann, YES!



Nu ska jag ta mig till köket och hjälpa min ljuvliga karl med lunchen!
Later dudes.


idun

ååå så trevligt det låter!



PUBLICERAT: 2010-02-21, 15:30:38 | URL: http://infotillenkunglig.blogg.se/
Emmie

Och ännu trevligare hade det varit om bästa Idun var med!



PUBLICERAT: 2010-02-21, 17:28:44 | URL: http://helloemmie.blogg.se/

KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: