2012-07-11
 18:22:03

This week's hurtande

Varning för tråkig läsning om du inte gillar att träna. För mig är det bra att kunna kika tillbaka och bli inspirerad över vad jag kan köra. Så tänkte försöka bli bättre på att dokumentera några pass och så. Så håll till godo om du är sugen. Den här veckan har varit bra träningsmässigt. Kickstartade veckan med ett tugnt bröst/rygg-pass. Körde bänkpress, hantelrodd, rygglyft, armhävningar och ett par övningar till. Igår svettades jag igenom ett crossfitpass med trusters, armhävningar på stång (jobbigt som fasen!), jämfotahopp över stång och burpees (But of course). Så många varv som möjligt på 20 minuter. I vanlig ordning är man för trött för att hålla räkningen på antal varv. Idag var jag trött och sliten, men hade siktet inställt på ett konditionspass. Började med 1000 m rodd. Sjukt jobbigt om man håller ett högt tempo! Sen körde jag ett 20 min pass på crosstrainern. Ökade motståndet med ett steg efter var tredje minut första fyra intervallerna, sen varannan, och slutligen varje (de två sista). Målet är att hålla ett högt och jämnt tempo. Höll på att krevera! Avslutade med 1000 m rodd till. Sen var jag röd som en övermogen tomat. H.o.t. Lyssnade på Anitha Schulmans & Carolina Gynnings pod på crosstrainern. Då flög tiden iväg. Lite ostrukturerat, och det berättar egentligen inte så mycket om sig själva, men ändå trivsamt. Gynnings skratt är ju sjukt smittsamt! I like!



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: