2012-06-28
 21:36:32

Golf

Har precis kommit hem ifrån golfbanan. Vi kom ut ganska sent, paltkoman smygandes, och möts av en myggsvärm. Till råga på allt hade jag även glömt att ta med mina inlägg till skorna, och fick knyta på mig ett par platta golfpjucks utan sula. Skönt. Fick skavsår efter fem hål, så då var det dags att bege sig hemåt.
 
Men gud så skönt det är, skavsår och mygg till trots, att åka ut på golfbanan. Det är som terapi! Det enda man ser är grönska så lång ögat når, det är tyst och stilla och fåglarna kvittrar. Fantastiskt för en stressad själ!
Skönt att kunna tänka bort dagens incident och bara koppla av. Nu har jag ny energi för att orka med morgondagen. Tänkte börja dagen med att träna också, boosta med endorfiner så är jag rustad för en fredag med ett psykfall. Kunde inte kännas bättre att jag även får sällskap av underbara tjejer på kvällen. Snacka om välbehövt efter den här veckan. Tror att den här veckan platsar som en av de värsta (med tanke på psykiskt välmående) i min karriär. Som inte är så värst lång ännu, but still! Så påfrestande med energitjuvar!
 
Jag har i alla fall meddelat min chef, att hon får välja mig eller galningen i vår grupp, så vi får se vad hon säger när hon kommer tillbaka till jobbet på måndag. Ska även sondera terrängen lite och prata med en granngruppchef i morgon om en plats i hans grupp. Allt löser sig, man kan liksom bara inte sitta och vänta och se på. Och lita på att någon annan ska lösa ens problem. Bara att kavla upp ärmarna och kämpa på, hur ogärna man än vill!
 
Fina Edenhof!



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: