2013-01-22
 19:23:51

Förlossning och 26,5 cm

Den hör dagen passerade i ett jäkla tempo. Trots tidig uppgång. Herman och jag körde ett pass på Sats i morse. Så himla trevligt att träna på samma ställe.

På jobbet spenderade jag inte många timmar. Vid två åkte vi hemåt för att gå på föräldraträff på hjärtat. Dagens pass handlade om förlossningen. Känns mycket bättre nu efter att ha fått lite info! Inte alls lika nervös. Nu längtar jag mest tills jag känner att det drar igång. Vill träffa vår kille!

Vi hann även med att fika med de andra föräldrarna och göra en undersökning. Magen mättes, och Herman hade gissat väldigt rätt på tillväxten. 2 cm tippade han på, och 2,5 var sanningen. Väldans nära! Ligger fortfarande prick på kurvan, och det lilla hjärtat ligger fortfarande på 140 i puls. Nu hade han väntar sig och låg med huvudet nedåt. Så hoppas han stannar där! Vändning lät hemskt oskönt så det slipper jag gärna.

Idag har målaren fixat klart hemma hos oss. Så nu är elementet i badrummet fixat och sovrummet krispigt vitt! Vi ska passa på att måla om sängstommen nu när vi ändå flyttat ut madrass och allt, så den blir vit den med. Känns fint att ordna inför lillens ankomst. Bara det bästa till vårt hjärta! Och så är det festligt för mamman i familjen att få inreda på nytt. Loving it!


Evelina

Så himlans spännande. Jag längtar också tills killen behagar komma ut.


Anonym

Vilken dag. Så himla mycket ni hunnit med, och så spännande det ska bli att få se "nya" sovrummet :)
Och som jag längtar efter den lilla <3


Anonym

Vilken dag. Så himla mycket ni hunnit med, och så spännande det ska bli att få se "nya" sovrummet :)
Och som jag längtar efter den lilla <3


Emelie x2

Namnet missades visst, men det var jag :)



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: