2013-01-26
 10:04:44

Magar

Det är lustigt det här med gravidmagar. Vad mycket energi som läggs på dem. Allt från att man själv undrar en massa; när ska det börja synas? Så blir man jätteglad när kulan växer. Men växer den för fort? Är jag för stor? Tjockmage eller gravidmage? Tjejmage eller killmage?

Och alla kommentarer den skapar. Allt från att den är så fin och mysig, till att andra tycker den är enorm. På föräldrarkursen var det i alla fall kul att se de andras magar. För att liksom placera in mig själv på skalan. (Som om det spelar någon roll) Och precis som kurvan för livmoderns tillväxt så skulle jag säga att jag är väldigt normal. Långt ifrån enorm, men med en skaplig kula. De flesta i mammagruppen var större än jag, men jag var inte minst. Helt normal med andra ord. Och skönt är väl det!

För mig är det i alla fall skönt att se att den växer. För då vet jag att även bebisen har plats att växa. Och han nyttjar utrymmet för fullt. Nu känns det som att han spelar gitarr med navelsträngen typ. Kreativ kille!


Ida

Haha en musikalisk rackare kanske? :)


Frida

Man behöver åtminstone inte oroa sig för att få valkar när man sitter ner ;)

Den lilla rockstjärnan har en liten present att vänta ikväll :)



PUBLICERAT: 2013-01-26, 11:56:21 | URL: http://Frajdasroom.blogg.se
Emelie

Instämmer, det är verkligen mycket fokus på magen och dess storlek... Skönt att prata av sig igår <3

Du är så himla vacker med din kula. Verkligen en jättefin och alldeles perfekt!

Hur var massagen? Puss



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: