2013-01-04
 10:22:57

v26

Nu sitter jag i soffan med två filtar och dricker te. Är dödstrött men kan ändå inte somna, dum kombo.
 
Besöket hos banmorskan gick bra! Magen växer på perfekt, ligger precis på kurvan. Jag är så jäklans genomsnittlig med mina 24 cm. Lillens hjärtslag låg på 145, vilket också var bra. Var himla mysigt att få lyssna på hans hjärta. Och på hans navelsträng ;) Då svishade det omkring där inne! Häftigt. Jag kunde också höra när han sparkade. Han bjöd på en riktig show!
 
Alla mina värden såg också tipptopp ut. Väldigt skönt att höra att jag hade jättehöga järnvärden = inga järntabletter! Jag kommer med andra ord gladeligen skippa blodpudding framöver också. Att jag får ont nör jag går och står mycket beror som jag misstänkte på foglossning, fogarna trycker på ischiasnerven och gör att jag får ont. Så det är bara att ta det lugnt helt enkelt. Ska kika lite på ett bälte och se om det kan lindra. Saknar att kunna ta långpromenader! 
Att magen krampar ibland och sträcker och drar var tydligen kroppen och bebisen som övar lite inför vad som komma skall. Förberedelser är A och O som Herman sa. Känns i alla fall väldigt bra att allt såg så bra ut.
 
Nu kom illamåendet tillbaka. Så. Jäkla. Oskönt. Ska försöka mig på att vila lite till och hoppas att det lägger sig.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 


Emelie

Vad skönt att höra att allt såg bra ut! Men det var jag å andra sidan säker på :) Hoppas du mår bättre snart! Puss


Ida

Toppen ju! Inte lika toppen med foglossningen... Men vad är väl en graviditet utan lite fogar som knakar? ;) min kollega körde m bälte, var tydligen rätt bra, hoppas d funkar för dej! Pussåkram



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: