2013-03-23
 17:52:45

Ensamhet

Idag har jag spenderat i stort sett hela dagen på egen hand. Hermans och Patriks byggprojekt tog lite längre tid än jag trott, så det blev inte mycket av det jag och Herman skulle göra tillsammans. Så vagnen får hämtas i morgon. Skåpet passade de två på att hämta upp, så det blev fixat i alla fall. Mycket bra! Är väldans nyfiken på resultatet av skötbordsbygget, men det verkar jag få se en annan gång. Ska snart kila mot Frida och Filippa för lite tjejmys. Där blir det pizza och häng i soffan. Trevlig lördagsaktivitet!

Hur som helst, känns lite ensamt och trist i soffan just nu. Fram tills för någon timme sen var det ganska skönt att vara själv. Jag hann sy två sängfickor och plocka undan lite här hemma, ta en tupplur och läsa ut en bebisbok. Men nu är det tråkigt värre. Insåg att det inte kommer vara så många sådana här dagar kvar de närmsta åren. Jag kommer nog bitvis att längta efter några ensamma timmar i soffan. Snart kommer det komma en tid när jag knappt kommer kunna gå på toaletten själv. Kontrasternas tid kan man säga! Ser fram emot att ha en liten guldklimp fastklistrad i famnen!



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: