2013-03-11
 19:15:16

Förlossning

Idag var vi på studiebesök på förlossningen. Matnyttig information och skönt att se hur det ser ut där. Att man först hamnar som i en sluss och blir undersökt visste jag inte, så det var nytt för mig. Hemskt trista rum är det man får föda i, men tror knappast det kommer vara fokus på det. Däremot känns det extra pepp att stanna hemma så länge det går!

Gick både till och från sjukan, och det får jag sota för nu. Känns som om fötterna bör avlägsnas från kroppen och ryggen har gått av. Och hej hej foglossning. Men det var på nåt vis ändå skönt. Skönt när man är ute på prommis, men så här ont är gravidrekord. Helt klart.

Lunch intogs på UKK med Sofia, Jossan, Frida och deras små. Och även Rebecca, kompis till J & S. Mysigt som vanligt att få gosa med Filippa. Som kändes extra pyttig jämfört med Elliot & Siri.

Herman har även blivit pappa även på papper. Skönt att ha det avklarat! Jag har också fixat med ansökan om föräldrapenning, så den här dagen har verkligen fått sitt.

Hoppas så att få sova i natt, så att det onda försvinner sin kos. Pallar inte att jobba trött och trasig. Räcker med ett alternativ!

Lillkillen skrämde nästan slag på sin far igår. Kanske inte riktigt, men paff blev han! Sist Herman fick känna på nån rörelse var det små puffar. Men nu åkte han på rejält med spö inifrån magen. Ibland är det rejält med action, sådär så magen hoppar. Man kan säga att det är så varje dag nu faktiskt. Alltid vid sovdags tajmat nog ;)


ida

Spännande med studiebesök! Det var inte igår man var på ett sånt inte! :)
Hoppas på att få känna en spark när vi ses, vilket påminner mig om att jag skulle kolla mitt schema ;) Hör av mig imorrn! Puss på dej!



PUBLICERAT: 2013-03-11, 21:28:24 | URL: http://www.mobler.se/idasundell

KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: