2013-03-16
 17:25:54

Fot som i fiskmat

Igår var jag på fiskspa med Evelina & Emelie. Lika läskigt som sist att doppa tårna bland pirayorna. Men tycker minsann att fötterna känns lena nu! Blev lite jobbigt för magen framåt slutet, men det gick bra ändå. Tänk att det kan vara jobbigt att sitta ner. Skumt det där!

Kvällen spenderades i sen i soffan och Therese joinade oss. Mysigt med lite kvalitetstid en fredagskväll. Sen kom Herman hem runt ettsnåret och kröp ner i sängen med mig. Alltid härligare att sova med sin kille bredvid. Tänk att snart har jag en kille på andra sidan också. Lyxigt!

Idag har jag och Herman spatserat runt på stan med Evelina & Patrik. Shoppade loss på mammatrosor och amningsbh som ska packas ner i BB-väskan. Herman slog till på lite kläder till sig och lillen. Mycket tjusiga kommer mina killar att bli!

Nu sitter jag i soffan och imponeras av min kropp. Den är liksom så jäkla "in your face" ibland. När jag tänker för dumt så säger den i från på skarpen. Satt i soffan och hade lite dåligt samvete för att Herman fick åka och handla själv för att jag är för trött för att följa med. (Hej hej, jag är höggravid och tung och inte så konstigt att jag är trött) Hjärnan hänger inte alltid med på kroppens begränsningar liksom. Så när jag sitter här och känner mig dum, och inser att jag måste jobba bort det här med det dåliga samvetet (kommer ta kol på mig med en liten nyfödd samtidigt, om jag måste orka allt hela tiden) så känner jag något som snabbt rinner ner över läppen. Hej hej näsblod! Hade inte ens varit i närheten av nosen. Så nu sitter jag med en papperstuss i näsan och skrattar lite åt mig själv.
Sist började jag blöda näsblod när jag funderade på om jag skulle träna eller inte trots förkylning och bebis i magen.

Min kropp den kan den.


Ida

Din kropp kanske ska säga till din hjärna på skarpen att du inte behöver rusa runt i 180 längre ;) Ta hand om dig å mini! Ses på onsdag!



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: