2013-03-02
 08:27:07

Morgonhäng

Jag sitter i soffan med en kopp the och håret i något slags fågelbo. Det är så skönt att vakna och så är det liksom ljust i lägenheten. Våren är på väg nu! Så otroligt härligt! Herman ligger och sover efter en kväll med grabbarna. Hoppas han vaknar hyffsat pigg, för idag ska vi hämta hem lillkillens säng som äntligen dykt upp!
 
Jollyroom kunde inte leverera på 6 veckor, men Storken levererade på två dagar. Och på de två dagarna hörde de av sig till oss på sitt initiativ mer än vad Jollyroom gjorde på 6 veckor. Lite skillnad på servicenivå. Ska bli himla kul att se hur den ser ut i vårt sovrum! Blir en liten svängom till IKEA om Herman orkar. Annars kanske jag tar mig dit själv och vaggar runt. Tänkte shoppa hem madrass och annat mjukt och skönt till lillens säng. Så att den är kittad till han kommer! Nu är det bara en och en halv månad kvar till beräknad leverans. Plus/minus två veckor innebär att vi troligtvis har honom i vår famn om max två månader! Det är inte långt kvar det.
 
Igår hickades det för full där inne. Så himla gulligt. Längtar tills han hickar på mitt bröst istället. Filippa låg och hickade i min famn, att man kan få sån hicka i en sån liten kropp. Hur sött som helst! Och hon verkade helt oberörd. På tal om det lilla underbarnet ska jag ut på barnvagnspromenad med Frida & Filippa idag. Mysigt! Hoppas solen tittar fram tills dess. 
 
Igår var jag hos barnmorskan. Status på det hela var:
-Pulsen låg på 145, 150 en liten stund efter allt petande. Barnmorskan trodde att han allt var lite sur på henne, men pulsen sjönk snabbt.
- Livmodern hade vuxit 2cm, Herman gissade på 2,5 så han var bra nära! Så nu i vecka 34 är det 30,5 cm. Fortfarande något under kurvan som jag följde i början, men nu verkar jag liksom ha satt min egna kurva,
- Huvudet är nedåt, men fortfarande ruckbart. Nästa koll, i v36, hoppas de på att det ska vara fixerat. Så vi får se hur startklar han är då! 
 
Nu ska jag dricka mitt the och kanske käka en liten frulle. Ska ta mig an ett syprojekt innan dagen är slut också. 
Puss på er mina vänner!


Emelie

Vilken mysig morgon du har och dag du har framför dig! Ser fram emot att få se resultatet på sängen sen!
Och så skönt att ni båda mår bra!
Ax två månader, det är ju ingenting. Längtar <3


Ida

Följer med spänning! 2 mån... D e sjukt snart! Du får lägga upp bilder när ni möblerat in sängen sen!



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: