2013-05-09
 08:40:21

Oh denna natt, denna ljuvliga natt!

Max har de senaste dagarna haft magbesvär när blöjan liksom ska fyllas upp. Kämpar och tar i och verkar ha det rätt besvärligt till en början. Blir skrik och gnäll och han vill minsann bara ligga i en varm famn. Det här är ju inga problem dagtid, mer än att jag vill få bort det onda. Men jag har några trick som brukar lindra. När gnället är på natten sitter tricken rätt långt upp i rockärmen. När man själv är i dvala är det svårt att få till det optimalt. I natt tyckte Max till exempel att det vore onödigt om hans mor fick gå och lägga sig mellan matningarna. Så jag fick snällt hänga i soffan 1-3, för att sen mata igen 3.30. Sova får jag göra i nästa liv! Hoppas det är en period bara, att magen måste vänja sig med all extra mat, för oj vad han käkar! Inte långt kvar till gosiga bebisvalkar och knubbig kille.

Idag ska vi på långfärd. Till Solna styr vi kosan för födelsedagsfirande hos Josefina. Blir mysigt! Kul för Max kusiner att få lära känna sin nya kusin. Hugo vill gärna vara nära och titta, men Erik tyckte inte han var något att hänga i granen. Läskigt med en så liten!

Efter kalaset ska jag till kyrkan och träffa prästen inför morfars begravning. Jag och mamma ska prata igenom ceremonin. Lite läskigt men ska nog gå bra!

Slänger med en bild på vår kärlek som tog första gympasset i morse!



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: