2013-06-17
 11:41:31

Nedräkning

Nu är midsommarveckan här. Jäklar vad snabbt det går! Jag gillar midsommar. Det är en härlig högtid! I år är det tioårsjubileum för mitt och Evelinas midsommarfirande. Fantastiskt att vi firat tillsammans i tio år! Det blir traditionsenligt med femkamp, midsommarstång och grillning. Det enda som är annorlunda är att vi har några lite yngre gäster i år. Max är yngst i gänget men är i gott sällskap av Siri och Emre. Mysigt det ska bli! Kommer bli en minnesvärd dag minst sagt :) Max första midsommar, och fem år sedan jag och Herman blev tillsammans. Fint!

Men lite ångest med midsommar ändå. Känns på något vis som att sommaren bara springer iväg! Ska nog börja tänka på midsommar som startskottet på sommaren istället. Är ju trots allt två månader härlig sommar kvar efter midsommar. Gäller att ta tillvara på!

Idag ska Herman till sjukgymnasten och jobbar bara halvdag. Så vi får extra tid tillsammans idag. Det blir en tur till Ikea för lite shopping. Vi ska kika på mörkläggningsgardiner som förhoppningsvis gör att den lille mannen här hemma kan ta lite sovmorgon framöver! Han har blivit mycket bättre på att sova om natten, senaste veckan har han sovit sig igenom en matning, så vi hoppas på att det är tradition nu.

Nu ska jag snart fixa lite lunch och sen ta med Max på en promenad innan vi ska bege oss iväg!


Evelina

Midsommar med dig är fantastisk och jag hoppas att denna tradition kommer leva kvar minst lika länge till!


Emelie

Ja, tänk vad tiden springer iväg - både att det redan är midsommarveckan och att ni firat i hela 10 år! Det är riktigt häftigt :) Och de år jag har varit med har varit riktigt lyckade, så klart!



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: